הרושם הראשוני של האדם נקבע בשניות הראשונות של המפגש: "כשתכיר אותי – תחבב אותי..."
רוב האנשים חושבים כך, ויש להם סיבה טובה להאמין שאכן כך. נשאלת השאלה, אם אכן מחבבים אותנו רק אחרי שמכירים אותנו, מדוע שלא ננסה לגרום לכך שיחבבו אותנו כבר בתחילת הקשר...?
תקשורת בינאישית (הגדרה כללית):
מידע שאדם אחד מעביר או קולט מאדם שני.
המטרה:
הבנת שפת הגוף והקניית מיומנויות בתחום התקשורת הבלתי-מילולית, עשויות לתרום להבנה טובה יותר של הסביבה האנושית וכן לשיפור התנהגותנו הבלתי-מילולית באופן שיוביל להקרנת התדמית שתקדם אותנו בחיינו האישיים, החברתיים והמקצועיים.
הערוץ המילולי:
השפה המילולית, כל מה שנאמר במילים
הערוץ ההתנהגותי:
השפה ההתנהגותית, נקרא גם השפה האמיתית , זאת מכיון שבד"כ אינה נשלטת ומעידה על מצבו האמיתי של האדם, תחושותיו, רגשותיו, עמדותיו הכלליות, תפיסת עולמו ויחסו לבן שיחו.
שפת הגוף שלך:
כאדם הרוצה לשכנע בעמדתו, או כאיש מכירות, הנך יכול להשתמש בשפת הגוף לשתי מטרות עיקריות:
שפת הגוף – מהווה כ- 60% מתוך נפח התקשורת המועברת וכ- 90% מבחינת השפעתה.
מתוך הנ"ל, הקול – משפיע בכ- 30% ואילו התוכן – משפיע בכ- 10% ... בלבד. אין זה אומר שהתוכן אינו חשוב!
הסיבה לכל שהתוכן, ה"מה" מקבל אחוזים נמוכים מבחינת השפעתו על הלקוח, אינה נובעת מכך שמרכיב זה אינו חשוב או משמעותי.
הטענה המבססת עובדה זו היא, כי ה"איך" משפיע על ה"מה" ולא ההיפך.
רוב האנשים חושבים כך, ויש להם סיבה טובה להאמין שאכן כך. נשאלת השאלה, אם אכן מחבבים אותנו רק אחרי שמכירים אותנו, מדוע שלא ננסה לגרום לכך שיחבבו אותנו כבר בתחילת הקשר...?
תקשורת בינאישית (הגדרה כללית):
מידע שאדם אחד מעביר או קולט מאדם שני.
המטרה:
הבנת שפת הגוף והקניית מיומנויות בתחום התקשורת הבלתי-מילולית, עשויות לתרום להבנה טובה יותר של הסביבה האנושית וכן לשיפור התנהגותנו הבלתי-מילולית באופן שיוביל להקרנת התדמית שתקדם אותנו בחיינו האישיים, החברתיים והמקצועיים.
הערוץ המילולי:
השפה המילולית, כל מה שנאמר במילים
הערוץ ההתנהגותי:
השפה ההתנהגותית, נקרא גם השפה האמיתית , זאת מכיון שבד"כ אינה נשלטת ומעידה על מצבו האמיתי של האדם, תחושותיו, רגשותיו, עמדותיו הכלליות, תפיסת עולמו ויחסו לבן שיחו.
שפת הגוף שלך:
כאדם הרוצה לשכנע בעמדתו, או כאיש מכירות, הנך יכול להשתמש בשפת הגוף לשתי מטרות עיקריות:
- שליטה בשפת הגוף שלך – תאפשר לך לשדר אמינות, פתיחות, יכולת להקשבה, העשויה להביא לכך שהתוצאה תהיה תדמית חיובית.
- הבנת שפת הגוף של בן שיחך, הלקוח - תאפשר לך זיהוי מצבו הנפשי של הלקוח בשלבים השונים של המפגש. וע"י כך תוכל להתאים את דרך ההתנהלות שתשיג תוצאה מיטבית.
שפת הגוף – מהווה כ- 60% מתוך נפח התקשורת המועברת וכ- 90% מבחינת השפעתה.
מתוך הנ"ל, הקול – משפיע בכ- 30% ואילו התוכן – משפיע בכ- 10% ... בלבד. אין זה אומר שהתוכן אינו חשוב!
הסיבה לכל שהתוכן, ה"מה" מקבל אחוזים נמוכים מבחינת השפעתו על הלקוח, אינה נובעת מכך שמרכיב זה אינו חשוב או משמעותי.
הטענה המבססת עובדה זו היא, כי ה"איך" משפיע על ה"מה" ולא ההיפך.