נראות - המראה של העסק מבחוץ (ומבפנים...) משפיע על סיכויי המכירה והצמיחה שלך
הנראות היא אחד הכלים החיוניים להישרדות וצמיחה של עסק קמעונאי שכן היכולת של עסק לשרוד, לצמוח ולשגשג עומדת ביחס ישיר ליכולת שלו להזרים דרכו כמות גדולה של קונים. הלקוח הממוצע יקלוט תוך, בערך, שנייה עד שתי שניות, איזו תועלת עשוי להפיק מהעסק שלך. כשהלקוח עובר מול חזית העסק, בשנייה הזו ממש, הוא אמור להבין בדיוק רב ככל האפשר, מי העסק, ואיזו תועלת עשוי להפיק ממנו, על איזה צורך אמיתי העסק הזה יכול לתת לו מענה.
הכול פסיכולוגיה – התניה קלאסית
הלקוח תמיד שואל את עצמו: " מה יוצא לי מזה?" בעל העסק חייב לנסות ולהיכנס למוחו של הלקוח ולהשיב לו על פי העיקרון : "אם... אז..." כלומר: אם... זה הצורך שלך, אז... אצלנו תקבל את המענה/הפיתרון המיטבי.
מיקוד! FOCUS, FOCUS, FOCUS - במצב הזה, עדיף להיות ממוקד וחד
על חזית העסק לשדר מסר קצר, קולע ואפקטיבי. כך סביר שייכנסו יותר לקוחות לעומת חזית המשדרת "גם וגם וגם".... במקרה הזה, תפסת מרובה – לא תפסת ! כשאתה מנסה למכור לכולם, אתה מסתכן בכך שבסופו של דבר לא תמכור לאף אחד.
יחד עם זאת, מפתיע לראות בכל פעם מחדש כיצד בעלי חנויות "מצליחים" להרחיק לקוחות פוטנציאלים. לא מתוך כוונה תחילה כמובן, אלא בעיקר מחוסר חשיבה מקדימה, ידע או הבנה של הסיבות המניעות לקוח לקנות, בהבנת תהליכי הקניה והיעדר מיומנות בטכניקה למכירה נכונה.
*הכותב הינו יועץ עסקי בכיר, מומחה בשיווק, מכירות ופיתוח עסקי.
הנראות היא אחד הכלים החיוניים להישרדות וצמיחה של עסק קמעונאי שכן היכולת של עסק לשרוד, לצמוח ולשגשג עומדת ביחס ישיר ליכולת שלו להזרים דרכו כמות גדולה של קונים. הלקוח הממוצע יקלוט תוך, בערך, שנייה עד שתי שניות, איזו תועלת עשוי להפיק מהעסק שלך. כשהלקוח עובר מול חזית העסק, בשנייה הזו ממש, הוא אמור להבין בדיוק רב ככל האפשר, מי העסק, ואיזו תועלת עשוי להפיק ממנו, על איזה צורך אמיתי העסק הזה יכול לתת לו מענה.
הכול פסיכולוגיה – התניה קלאסית
הלקוח תמיד שואל את עצמו: " מה יוצא לי מזה?" בעל העסק חייב לנסות ולהיכנס למוחו של הלקוח ולהשיב לו על פי העיקרון : "אם... אז..." כלומר: אם... זה הצורך שלך, אז... אצלנו תקבל את המענה/הפיתרון המיטבי.
מיקוד! FOCUS, FOCUS, FOCUS - במצב הזה, עדיף להיות ממוקד וחד
על חזית העסק לשדר מסר קצר, קולע ואפקטיבי. כך סביר שייכנסו יותר לקוחות לעומת חזית המשדרת "גם וגם וגם".... במקרה הזה, תפסת מרובה – לא תפסת ! כשאתה מנסה למכור לכולם, אתה מסתכן בכך שבסופו של דבר לא תמכור לאף אחד.
יחד עם זאת, מפתיע לראות בכל פעם מחדש כיצד בעלי חנויות "מצליחים" להרחיק לקוחות פוטנציאלים. לא מתוך כוונה תחילה כמובן, אלא בעיקר מחוסר חשיבה מקדימה, ידע או הבנה של הסיבות המניעות לקוח לקנות, בהבנת תהליכי הקניה והיעדר מיומנות בטכניקה למכירה נכונה.
*הכותב הינו יועץ עסקי בכיר, מומחה בשיווק, מכירות ופיתוח עסקי.