העיקרון: המוכר שולט בתהליך ע"י הכוונת השיחה לנושאי שיחה משותפים
רוב אנשי המכירות מדברים רוב הזמן ובד"כ "מברברים עצמם לדעת"...!
הקשבה = שקט = שליטה בתהליך
השתיקה = זהב, אמר המשורר... (להקת הטרמלוס)
הקשבה אפקטיבית = הבסיס לכל טכניקה המאפשרת תקשורת בינאישית
- המאפיין הסביבתי - כל מה שבולט בסביבה הטבעית של הלקוח, אביזרים, אוספים, תמונות, חפצים מעניינים, תעודות, סמלים וכד'
- המאפיין ההתנהגותי - התנהגות בולטת כלשהי של הלקוח (פתיחות, חשדנות, הומור, ציניות וכ')
- המאפיין המילולי – דברים, נושאים, מילים שהלקוח מדגיש תוך כדי השיחה (עבר צבאי)
- הומור – הומור עצמי, זוהי הדרגה הגבוהה ביותר. אך ורק בנושאים ניטראליים "בטוחים" ובתנאי שהמוכר מוכשר לכך ! בכל מקרה חובה להימנע מנושאים מעוררי מחלוקת: פוליטיקה, עדות, קבוצות ספורט, דת ומדינה וכד'
רוב אנשי המכירות מדברים רוב הזמן ובד"כ "מברברים עצמם לדעת"...!
הקשבה = שקט = שליטה בתהליך
השתיקה = זהב, אמר המשורר... (להקת הטרמלוס)
הקשבה אפקטיבית = הבסיס לכל טכניקה המאפשרת תקשורת בינאישית